fredag 29. april 2011

Maler med tiara (hurra!)

En halv fridag fra jobb for å male faller helt tilfeldig sammen med det store kongelige bryllupet i England. Da er det ikke annet å gjøre enn å finne fram tiarahårbøylen. I dag er dagen for å male med stil! Hvit "Lady" oljemaling strykes vakkert utover kjøkkentaket :-)

Will og Kate tenker på alt annet enn oppussing akkurat i dag, men jeg har kapasitet til å konsenterere meg om begge deler, hehe.


Mellom slagene drikkes engelsk PG Tips te fra min engelske tekanne. Selvsagt burde vi også hatt scones med marmelade, men det får holde med hjemmelagede bryllupsmuffins. Maren på tre år var helt over seg da mamma serverte rosa sjokolademuffins til frokost, og var i det hele tatt fornøyd over at et prinsebryllup fikk slike følger for oss her i Norge.

Kakene bakte vi i går ettermiddag, slik at alt skulle være klart. Maren lurte veldig på om Will skulle gifte seg med både Tom og Kate, som er to karakterer hun kjenner godt fra Postmann Pats univers. Dette fikk vi avkreftet, selv om det selvsagt hadde vært en langt bedre historie.

Jepp, søte og gode kaker er fortært, så da blir det vel knekkebrød resten av dagen. Men først litt mer maling. Og selvsagt en pause for å se på sveisen, brudekjolen og tårene.





Vi knottes! Gratulerer med dagen alle sentimentale gærninger :-)

Marie

10 kommentarer:

BenteOO sa...

Tiaraen sit dårleg på meg for tida, så eg har valgt ein breibremma grøn hatt! Boblelatteren kom enkelt fram av Marens synsmåtar på muffins og bryllaup!

Frua på Kaulum sa...

Hehe, her brettes det klær foran tv'en mens jeg lar meg blende av flotte hatter, høy kjendisfaktor og ikke minst god stemning i London.

Nå venter jeg spent på bruden og blir nok sittende ganske uvirksom og se hele vielsen.

Kos deg med bryllup og maleøkt!

LIVS LYST sa...

Haha, så bra Marie! Syns jeg ser deg da, surrer rundt med malingsflekker på klærne og tiara på hodet. Der hjemme i huset deres.

-gøøøy!

Liv

Bente sa...

Så bra med tiara sammen med malingen. Her har jeg grunnet trappa i rorbua vår under bryllupet. Under selve vielsen ble det te og kjeks m/brie og Passion&Coconut extra fruity jam. Det smakte helt herlig. Du har jo veldig flotte cupcakes og lillemor synes nok dette var flott.

God fredag
Bente

Mia, New Room Interior sa...

For et gøyalt innlegg!! Så søt du er med den tiaraen! :-) Ha en super helg!! KLEM

hobbyvimsa sa...

Heisann!!

Da må taket bare bli bra,malt med (av en) lady og i tillegg med tiara,blir det vakkert:)

Ha en fin helg!!

Klem Linda:)

Turid sa...

Morsomt og humørfylt "jobbe innlegg" fra deg i dag- Min vri på å få gjordt to ting på en gang var-støvet på tv-en ble tørket ordentlig bort i dag , det samme ble gjordt på tv-bordet.
Fikk me mæ det meste av det beste-
go helg til store og små muffin spisere i Fattighuset!

Puumuli sa...

Ha en trevlig valborg!

Kram
Sari från Puumuli

Hjem Kära Hjem/ Anna sa...

For en smashing idé!!
Ikke bare en men 3-4 fluer i en smekk hos deg ;o))

Klem Anna

Tulip sa...

Hehe, godt å høre det er flere som lot seg røre av bryllupet!

På jobben var det mange som tok lunsj akkurat rundt 12 den fredagen...:)

Koselige bilder...