tirsdag 28. desember 2010

Hvite møbler, svarte lanker

Det er helt stille i huset og ute er det mørkt. Romjulsmorgen med gloheit te i kanna, selvstrikket pledd over beina og en bunke interiørmagasiner fra året som har gått, er en god start på dagen. Spesielt når resten av huset sover. Jultreet lyser vakkert. Fire adventslys brenner rolig. Det fine med å sortere og rydde i alle magasinene, er at det alltid dukker opp noe ulest - noe jeg må se på en gang til, eller en artikkel jeg på mystisk vis har hoppet over.
Det er både engelske, norske og svenske blader, og de tar for seg interiør, restaurering eller hage. Det bør i stor grad dekke Livet i Fattighuset. Seilbladene får ligge et annet sted i bokhylla :-)

Dagen i dag er satt av til lek. Vi skal ut og ake i bakkene. Kjeks og kakao skal med i sekken, i tillegg noe lunt å sitte på. Dessuten bør det være tid til noen omganger i vaskemaskinen. Tankene om at de hvite Jennylund-trekkene på lenestolene skulle vaskes til jul ble gitt opp da jula plutselig var her - men likegreit det. En treåring jeg kjenner tok rennafart opp i en av stolene etter å ha inntatt et bedre måltid bestående av sjokoladekjeks i går kveld. Dermed må trekket av uansett :-)

Så får vi se til kvelden hvor mye vi rakk over. Det er utrolig hvor lenge jeg ser for meg at disse romjulsdagene skal være - og hvor mye vi skal få med oss før nyttårsaften står for døra. Uansett er romjulsplan nummer én å sove mer enn fem timer hver natt og dermed senke skuldrene. Jeg kjenner at de er på god vei ned!

Ha en fin fjerde juledag!

Marie

9 kommentarer:

Bente sa...

Dette høres aldeles herlig ut Marie.

Bente

Tone/Skrinet Antik og Kuriosa sa...

For en deilig dag dere har i vente, med aking lek og moro og god varm kakao. Nesten så man skulle kopiert denne dagsplanen, men i dag må jeg på jobb. Mye sykdom dessverre nå i romjula her i området i hvert fall.
Kose dere skikkelig i akebakken, vaskemaskinen passer seg vel mer eller mindre selv...
Gode hilsener fra Tone

Mia, New Room Interior sa...

Ha en koselig leke-dag, vi har allerede vært ute med akebrettet! :-) Klem

Hjem Kära Hjem/ Anna sa...

Fantastisk morgen du hatt deg, hørtes skillegi bra ut!
Å dagen i bakken er nokk ikke å forakte...tror jeg skal kopiere den til imorgen jeg!!
ha en finers dag!

Heidi sa...

I love the gnomes and the little polka dot bells!

Unknown sa...

Å senke skuldrene er deilig og trengs iblandt:) og noen planer får bare bli med det.. å være en plan:) og så rekker man det man rekker

Huldra sa...

Puste rolig, senke skuldrene og nyte fridagene. Oppskriften ligger i å klare å finne roen selv ja. Nydelige stemningsbilder! :)

Romjulshilsen fra Huldra

Line sa...

Veldig koselig hus og blogg...leste om dere i BoligPluss! Takk for gjestfriheten ved å dele med oss alle!

Lin sa...

Så fiiin morgen! Selv er jeg i jobb, så fredag morgen skal jeg prøve denne morgenen din!
Takk takk for innspirasjon!