torsdag 23. desember 2010

Luke 23: Et kjært minne

23. desember og det er LILLE JULAFTEN - "i morgen er det store julaften", sier Lillemor. Og det har hun jo helt rett i. I dag har vi måttet kjøpe nytt juletre, siden fuglene har skitt ned det vi hadde utenfor huset. Men mer om det i et eget innlegg!

På treet i vinduskarmen i dag - bak luke nummer 23 - henger en liten lys hårlokk. Den er akkurat 33 år gammel, og satt på mitt lyse hode da jeg var liten. Hårlokken har hengt øverst på juletreet hvert år siden, og er et morsomt minne. Den pakkes varsomt ned i matpapir etter jul.

Ha en fin kveld! Knottes i morgen!

Marie

11 kommentarer:

Anonym sa...

Å så smart! Jeg har faktisk en første lokk fra mitt eget 62årige hode liggende i smykkeskrinet.Og jeg har barnas første lokker også. God jul til dere fra Toril A.

Hulda sa...

Ønsker deg en gledelig jul! Har flere slike hårlokker av mitt og søsteren min sitt hår også, men ikke på juletreet.. Koselige bilder.

Kommer du innom meg får du se Jul i Ingeborgstua.

Fies notiser sa...

Hehe, ja hvorfor ikke henge lokken på treet? Kreativt! Ønsker deg og alle i fattighuset en kjempegod jul :-)

Anonym sa...

Så k0selig med hårl0kk!

Har fulgt med i vinduet ditt hele desember, veldig m0r0! Kan vi ikke få se et 0versiktsbilde fra hele vinduet da?

G0D JUL & Klem

Mira sa...

Har ein hårlokk fra min første klipp. Har aldri tenkt tanken på å henge den på juletreet.

Ønsker deg å dine ei riktig fin jul.

Juleklem fra Mira.

Lykkeliten sa...

Så herlig ide!

Ønsker deg og dine en fredelig og god jul!

Blått til lyst sa...

Originalt og koselig!
En riktig god jul til deg og dine, og en takk for alle gode innlegg du har gledet oss med!
Beste hilsen Liv

Mia, New Room Interior sa...

Så søtt!! :-) Ha en fin julefeiring, kos dere masse!! Klem

Christine C sa...

Så utrolig artig juletrepynt :-))
Håper du får en flott julaften og noen deilige romjulsdager.
Klem, Christine

Jennys fire vegger sa...

Så herlig da, utrolig nydelig. :o)

Jeg ønsker deg og dine en riktig God Jul!
Klem Jenny

Heidi sa...

Your decorations and the memories behind them, are so wonderful! things you can pass along to the next generations!
Merry Christmas