mandag 9. mars 2009

Skjønnhetstips for oppussingsgale



Nå har jeg mer eller mindre pusset opp konstant i ti år. Likevel var det ikke før sist helg at jeg fikk med meg dette fantastisk lure tipset: Oljemaling fjerner du lett med olivenolje. Eller en annen matolje du har i skapet. Det var min gode venninne Nina som kom med visdommen. (Tusen takk) Whitespriten får nøye seg med penslene heretter. Jeg har blitt oljeavhengig. Resultatet er de mykeste hender. Dessuten kan jeg slippe tanken på hva whitespriten gjør med meg. (Hvor sunt oljemaling er, er vel en annen historie). Vel, kanskje alle andre visste dette - men dersom det skulle være flere som ikke har hørt om oljetrikset, stjel det rått!

Et lite supertips til: Malingslukt dekker vi kjapt med hjemmelaget røkelse: 1 ss lavendel og noen hele, bankede kardemommefrø. Deilig!

6 kommentarer:

Fru Luna sa...

Så smart! Dette må jeg teste ut :) Ha en fin uke!

Jannicke sa...

Gode tips!
Takker!!

Anonym sa...

Härligt tips! Följer bloggen med intresse...

Anonym sa...

Du kan også bruke margarin!Som barn(for 50 år siden)lærte jeg det hos onkelen min.Ei litt yngre kusine og jeg malte sommerfjøset deres rosa med hvite detaljer.Da kom en fetter av oss og malte flekker på kua.Onkel ble sint, men malinga fjerna vi med smør! Hilsen Toril A.

Livet i Fattighuset sa...

Haha, for en morsom historie fra Toril A. Ser for meg kua. Takk for tipset.
Hilsen Marie

Brigg sa...

ja vet du hva! dette trikset fant jeg ut etter oppussing jeg og. Et genialt tips! spennende oppussingsprosjekt å følge med på dette:-)