søndag 29. november 2009

Til alle tålmodige menn: Alternativ adventstake

Til alle gubber som mer eller mindre frivillig forholder seg til livet i blogglandia. (Og til alle de deilige konene deres som storkoser seg her :-))

Kreativt gjenbruk. Fargerikt og miljøriktig :-)

Endelig er det første søndag i advent. Vi damer har ventet og ventet på denne dagen. Og sånt blir det selvsagt mye mas av! Derfor har jeg laget en alternativ adventstake til dem som synes det blir litt mye mose, kongler, engler, stjerner og blonder. En mer real og ujålete utgave av lystenningen. Håper dere liker den og setter pris på den. Jeg fikk ihvertfall god respons her hjemme. Adventstaken er først og fremst tilegnet vår gode venn Kristian, som stadig vekk legger inn kommentarer om uvettig bruk av gamle ølkasser (hvorfor fylle den med interiørblader når den kunne passe så godt til vinylplater?).

Den offisielle lysestaken

Uansett: Vi har selvsagt en familielysestake på fat også. Og med de to variantene ønsker vi dere en glimrende første søndag i advent!!

Bare tre søndager igjen nå!


Adventshilsen fra Marie i Fattighuset

9 kommentarer:

victoria (huset i byen) sa...

Herlig stake, mannen her hadde digget den..
Og utrolig flott den andre ble..
ha en fantastisk første advent
klem victoria

Anonym sa...

DEN ville min mann likt!! uten tvil og da helst med innhold selvsagt:o))

Ha en trivelig 1.søndag i advent..

På landet sa...

Hehe sambo smilte å nikket..

Ha en fin dag

Mia sa...

Mitt i blinken !! Den faller i smak :)

HønePøne sa...

Hehe! måtte le da jeg så den alternative adventsstaken =) Her i huset får mannen en alternativ julekalender, nemlig 24 øl..En for hver dag, og det skal være 24 forskjellige sorter. Han har ønsket seg dette siden i fjor, da han hørte om en mann som hadde fått dette av sin FANTASTISKE kone..!! =) Hihi! Så her blir det storhandel i morgen. Har egentlig tenkt at denne kalenderen ikke er så veldig bloggevennlig, men har ombestemt meg etter innlegget ditt ;)
Øsnker deg en strålende adventstid!
Madeleine

Anonym sa...

Bravo Marie. Nå går det riktig vei. Tre herlige representanter fra Aass og en god tsjekkisk venn. God idé og glimrende utvalg. Ellers synes jeg selvfølgelig julevinduet ut mot Kjerkegata også er nydelig. Jan Thomas ville gått av skaftet (oups, ekkelt bilde på netthinna). Stå på. Gleder meg til Geir skal bidra på bloggen med sine julestake.
Kristian

Tulip sa...

Hehe, utrolig bra!
Noe for gutta, ikke tvil!

Men likte den originale best jeg da...og sikkert de fleste damer med meg!

Kos deg videre...

SWEDISH HOUSE sa...

LOVE your alternative advent ljus
hehe
Glad Forsta Advent!
LOVE PEACE enJOY
Julie
x

yanmaneee sa...

stephen curry shoes
yeezy boost 700
supreme clothing
yeezy boost 350
moncler jackets
jordans
balenciaga shoes
hermes
supreme clothing
yeezy shoes