lørdag 28. august 2010

Er det ikke typisk??

I dag kommer bladet "Gamle hus og hager" på reportasjetur til Fattighuset. Vi har hatt ganske lave skuldre og har verken malt vinduskarmer, fjernet maskeringsteip eller vasket tak og vegger. Litt rydding har vi selvsagt tatt oss tid til. Og nå skal jeg bake en rabarbra- og ripspai til kaffen.

Lillemor har forberedt seg bedre. Hun har gått realt på snørra og fått tidenes blåeste øye. Det er vel i ferd med å gli over i gult og grønt, men heldigvis har hevelsen gitt seg litt. Typisk det - nå som hun sikkert skal foreviges i reportasjeform :-) Jeg husker jeg bidro til noe liknende da jeg var liten. Min yngre venninne Thonje, som bodde rett over gata, skulle til fotograf. For at det lange lyse håret hennes skulle vokse enda fortere og bli enda lengre, klipte jeg det godt. Noen hadde fortalt meg at vi måtte klippe håret for at det skulle fortsette å vokse. "Det er best å ta i litt", tenkte Thonje (3) og Marie (5). Resultatet ble ny runde til frisøren for nabojenta, og bolleklipp på bildene fra fotografen.

Vel, vel, dette går uansett bra, vil jeg tro!
Ha en fin lørdag :-)
Marie

9 kommentarer:

Hulda sa...

Lykke til med reportasjen! Det blir nok bra. :) Så nesten skummelt ut med jenta di, som hadde slått blåøye. Fine bilder fra hagen. Ser koselig ut hos deg!

Mia sa...

Så inbjudande hage, det prunkar bra hos dig. Lykke til, det kommer at gå hur bra som helst, blåtiran sätter bara extra charm på inlägget, precis som här :). Vem har inte klippt den frisyren en gång?..

Lottemora sa...

Så spennende da!

De klarer vel å få noen fine bilder med lillemor uten at øyet synes :-)

Elisabeth, innerst i veien sa...

He, he, ja det var en skikkelig blåveis. Men da synes det at det er aktive barn i Fattighuset. Herlig klippehistorie også. ☺ Lykke til med reportasjen.

Thonje sa...

Thonje husker også vagt den episoden, kanskje greit du la frisørplanene på hylla:-) Stå på Baje!

Hilde sa...

Så godt at du vil vise et hjem slik det faktisk ser ut... Det er jo lekkert i disse glossede bladene, men akk så urealistiskt for en litt stresset trebarnsmor... Spennende!!! Det øyet vil nok teste ut mange av regnbuens valøre før det blir borte - isj!
Hilde

Junk De Lux sa...

Blått øye eller ikke...spiller ingen rolle. Sååååå vakker uansett!

Lykke til med reportasjen, skal si dere er i vinden om dagen...moro!

Klem,Hanne

Hvit Villa sa...

Hihi :-) Lykke til med dagens reportasje, jeg gleder meg til å lese!

Fossestua sa...

Blåveispiken så da veldig fornøyd ut alikevel, hihi :)
Tvi tvi med reportasjen, det skal bli gøy å se den :)
Klem fra Lise