tirsdag 24. februar 2009

Kan det bli flottere?




Badet i leiligheten i første etasje er det gamle bryggerrommet i Fattighuset. Under denne store damphetten sto det ei bryggepanne, og alle familiene som bodde i huset hadde hver sin dag de kunne vaske klær. Mandag kommer mureren for å begynne å pusse grua på nytt. Istedenfor ei bryggepanne skal vi sette inn et badekar. Så heldig er det ikke alle leieboere som er. Tenk så fint det kommer til å bli. Jeg er rent grønn av misunnelse selv. Skulle ønske grua sto oppe hos oss i andre etasje. Men, men. Kanskje vi flytter ned når vi går av med pensjon om 40 år? Alltids fint å ha noe å glede seg til.

Panelen i dette rommet var ødelagt av råte. Dermed er det slått på en kopi, og i kveld rakk jeg akkurat å heftgrunne veggene. Kvistlakkingen (den evinnelige) fikk vi unna i helgen.

3 kommentarer:

My home is my Castle sa...

Så utrolig gøy det må være å pusse opp og renovere ett så gammelt hus :)
Dette blir bare såå flott og jeg gleder meg til å følge dere videre :)

Klem,Kari

Brocante sa...

Herlighet - dette kommer til å bli supert. Badekar der kommer til å bli helt knallfint! Skynd dere - vi kan ikke vente så lange på å få se resultatet!

Livet i Fattighuset sa...

Her er det innflytting om fem uker, så jeg lover at "etter-bildene" kommer som perler på ei snor.
Marie