onsdag 24. november 2010

Julealfabetet og en glassklokke

Nå er det absolutt ingen vits i å holde igjen lenger. Det er bare å glede seg til jul, lese om jul, høre på jul, spise (litt) jul og lage julepynt. Dagene er korte, mørke og hektiske. Og i siste liten har søstern min og jeg bestemt oss for å stå på juletorget her i byen lørdag og selge kransene vi lager. I går lå meter- og tometerlange villvinkvister utover hele kjøkkengulvet, kongler i alle fat, hønsenetting, granbar og vikletråd til den store gullmedaljen. Mer om det fredag, tenker jeg. Hvert ledig minutt nå må brukes til å vikle noe sammen med noe annet :-)

Samtidig har vi røkelse på ovnen og stearinlys i vinduskarmen, mens juleblader og julebøker ligger strødd overalt. Boka Julealfabetet av Lise og Kristian Septimus Krogh har vakre bilder og en mengde nyvaskede glassklokker. Her har vi enn så lenge kongler i glassklokkene våre, men snart er det enda mer jul, og da kan vi jule enda mer under de vakre osteklokkene.

Hva leser du for å få den rette inspirasjonen?

Hilsen fra Marie
(Som gleder seg til adventskalender på Fattighusbloggen. Følg med fra 1. desember)

7 kommentarer:

Hjem Kära Hjem/ Anna sa...

Så koselig!
Her i huset skal det osgå opp og inn (mat!)i form av jule utseende o smak. Gleeeder meg til helgene som kommer!

Hilde sa...

Nå er det endelig lov - nå har sviblene mine sprunget ut, og det dufter vidunderlig i huset! Jule er mye lukter for meg - klementing, krydder og blomster, grankvister... Er hjemme et par dager nå, og da skal huset ryddes og vaskes - nå skal pynten inn og hybelkaninene ut...
Lykke til med kransesalget - skaper jo ekstra steming med slike aktiviteter...
Klem Hilde
Ps - jul med Ernst og forfatterenes julefortellinger er et must for meg å lese...

(eddas) sa...

Kjempegøy..gleder meg til og se ferdig produkt....
eddaklemmer

allesistgut sa...

Jeg er ikke en juletype, men etter se på alle slike fine blogg kommer jeg langsomt i stemningen. :)
Ha en strålende dag!
Hilsen allesistgut

sylvia sa...

ja nå har vi lov,nydelige bilder.
fint i glassklokker,elsker glassklokker,
klem

Heidi sa...

That book and cake looks so wonderful. I tried to translate but it wouldn't translate your text but who cares your pictures are worth a thousand words!!!

Mia, New Room Interior sa...

Julealfabetet er kjempefin!! Ha en super dag og helg! Klem