lørdag 27. november 2010

Torgsuksess og God Morgen Norge :-)

En førjulslørdag på torget ble en suksess for søstrene i Kirkegaten kranselag. Det har vært iskaldt med vind og sno, men veldig morsomt å står på torget. Endelig er kameraet komplett, så her kommer bildene av de mye omtalte kransene.

Prislisten ble skrevet på en gråpapirpose fyllt med furukvister. Veldig hyggelig, og at etter at den var blåst ned fra stolen to ganger, og bundet godt fast igjen, gjorde den god nytte!

Den første kransen solgte vi allerede mens vi pakket ut varene. En krans og to håndbuketter med edelgran. DET var moro - og ga oss en flying start.

Merkevare er viktig, og folk flest er selvsagt opptatt av nøkkelordene økologisk, kortreist og håndlaget. Dermed ble det sånn. Alle råvarene har vi funnet i en radius på to hundre meter fra våre ringe boliger i Kirkegaten. Veldig hyggelig å sanke alt det grønne - og en hyggelig historie å servere våre kunder.

Til og med kjøkkenmøblementet fikk luftet seg i dag - mens svigermors gamle sykkelkurv gjorde jobben som holder for alle edelgrankvistene. Bukettene med grankvist ble forresten det store salgssuksessen, så vet vi det til neste år.

Småhjerter kledd i grønt med vevde sløyfebånd ble vakre venninnegaver, og disse solgte vi en del av. De morsomme trolldeighjertene brant vi inne med, og det var vi slettes ikke lei oss for. De er nydelige her hjemme :-)


Det blir beina høyt i kveld, for det tar på med en slik maratonuke. Kransebinding til den store gullmedalje, tidlig opp lørdag for å være med på julemarkedet, og masse småprat med folk i byen er morsomt og slitsomt.

Tidligere denne uka fikk jeg forresten beskjed om at julereportasjen fra Fattighuset blir sendt på God Morgen Norge tirsdag 30. november. Aner ikke hvilket klokkeslett, dessverre. Men vi skal ihvertfall ta opp sendingen. Det begynner å bli en stund siden den ble laget, så nå er vi spent på resultatet!

Ha en fin helg! Søndag er det første advent, hurra!

Marie

13 kommentarer:

Blomsterpiken sa...

Så masse fint dere solgte! Men jeg vil nå aller helst ha den blå stolen:-)

God morgen Norge får jeg dessverre ikke med meg.

Ha en fin lørdagskveld!

Hulda sa...

Så flott stand du har. Virkelig mye nydelig julepynt i naturens materialer. :) Fint sammensatt.

SWEDISH HOUSE sa...

Hej Marie

Everything looks soo beautiful displayed...Love the blue chair too! I think you and your sister had a lot of fun ;-)
Har en jattebra o mysigt Glad Forsta Avent!
LOVE PEACE enJOY
Kram
Julie
x

P.S. Thanks for the email ;-)

Mia, New Room Interior sa...

Så mange koselige ting dere har laget, ikke rart det solgte bra!! :-) Ha en fortsatt fin helg, og slapp av og nyt kvelden!! Klem

salige lavendel sa...

Høres ut som en hyggelig torgdag! Tenker det var kaldt å stå der ja...men håper du har fyr i peisen og noe godt i koppen eller glasset nå =)

hobbyvimsa sa...

Heisann!!Da skal jeg holde av den 30,dette må jeg se..kjempe fine ting dere har laget,og godt dere fikk solgt mye..Må jo sitte igjen med litt for jeg vet det ligger mye jobb bak:)Klem Linda:)

sylvia sa...

nydelige bilder,
å god morgen norge ser jeg hver dag, gleder meg til tirsdag,
klem fra sylvia

Elisabeth, innerst i veien sa...

Å, dette så koselig ut - og litt kaldt også kanskje? ☺

Fossestua sa...

Så koselig en stand dere hadde :)
Fine ting dere hadde laget!
Gleder meg til å se reportasjen på tv, blir spennede :)
Klem fra Lise

ღ OTHILIES GÅRDSHANDEL sa...

Skal si dere har vært iherdige til å lage kranser.Her var det mange fine!
Ønsker deg en fin søndag:)

Anne (Moseplassen) sa...

åå, så fine kranser da! og det var da uhyre rimlig!

Gleder meg til å se God Morgen Norge. Har ventet på innslaget en hel uke nå, har gmn på opptak hver dag og hopper gjennom på jakt etter interessante innslag (det er jo mye både og)

Jennys fire vegger sa...

Vakre kranser og et artig innlegg. :o) Skal følge med på tv2! :o)

Ha en fin 1. advent videre og en god, ny uke.
Klem Jenny

Sandoren og Blåsten sa...

Så artig torgdag med mange fine kranser! De hjertekransene var jo bare så søte! Så flinke dere har vært.

På tirsdag skal jeg få med meg God morgen Norge ja, blir moro å se.

Hilsen Gry K