mandag 1. november 2010

Vi drar på turné!


God morgen! Stikker en kjapp tur innom bloggen for å fortelle at vi nærmest er på turné med fortellingen om Fattighuset. I dag forteller jeg historien i kortversjon for alle redaktørene på jobben. De kommer på frokost for å starte høstens redaktørseminar i Holmestrand. I morgen stikker vi til Kongsberg. Og der er DU også invitert!

Turneen startet strengt talt med et foredrag her i byen sist helg, men tirsdag 2. november er det altså tid for en lengre reise. Helt til Kongsberg :-) Der har de i år åpnet Buskerud bygningsvernsenter (vi vi Vestfold er litt misunnelig), med kurs, kompetansebygging og en foredragsrekke. Klokka 18:00 tirsdag er det klart for "Historien om Norges vakreste hjem", om utfordringene og gledene ved et fredet hus. Vi stiller mannsterke, både fattighusgubben og jeg :-)

Sees vi i soldatbrakka på Lågdalsmuseet, Tillischbakken 8? Vi gleder oss :-)

Ha en fin uke!



Marie


10 kommentarer:

Norrfrids Eija sa...

Vad skoj att ni delar med er av era kunskaper och idéer från er husrenovering, önskar att jag kunde vara med där och lyssna! Nåja, jag kan iallafall följa bloggen...
Lycka till med föreläsningarna,
Eija

Jennys fire vegger sa...

Så morsomt da! :o) Lykke til på reisen!

Ha en fin mandag og en god uke!
Klem Jenny

Husmannsplassen i Hidlesundet sa...

Så spennende da! Den forelesningen ville jeg gjerne vært på! Er det noen som har kunnskap om renovering, så må det være dere!
Tusen takk for koselige hilsener hos meg! De ble jeg glad for!
Dere må ha lykke til!
Klem fra Hjørdis

sylvia sa...

hei
så spennende da,masse lykke til.
klem fra sylvia

Et hus i en hage sa...

He he, ja dette blir artig! Jeg gleder meg masse til neste utgave av Bolig pluss:-)!!
Jeg er fra kongsberg men flyttet hit(;-)) for 5 år siden. På Laagendalsmusset er det kjempe koselig! Gled dere!
Ha en fin fin dag i solen!
Klem Tone-C

Mia, New Room Interior sa...

Så spennende!! :-) Lykke til!! Ha en fin dag! Klem

Hanne Synnøve Østerud sa...

Hei Marie! Lykke til i morgen - det går helt sikkert strålende! Du var jo helt hjemme forrige helg, bokstavelig talt :-) Så dette går nok bra!

Jeg vil bare få tipse deg om en helt ny blogg på emnet: http://bygningsvernogtradisjonshndverk.blogspot.com/ bare for å si at Vestfold er misunnelige og gjør noe med det! :-)

Fossestua sa...

Hei Marie :)
Så spennende!! Skulle gjerne vært på den forelesningen, men desverre holder dere ikke akkurat til her i nabolaget. Liiiiiit langt unna kan man si. Dere får ihvertfall ha lykke til på turneen :)
Klem fra Lise

Turid sa...

Velkommen skal dere være - vi koster trammen, setter på kaffen og ønsker alle interesserte hjertelig velkommen til bygningsvernsenteret. Vi gleder oss til å få celebert besøk fra nabofylket og vet at dere har mye spennende å fortelle!

Sandoren og Blåsten sa...

Hei Marie!
Håper kvelden i går ble vellykket! Fikk desverre ikke timeplanen her til å gå opp med hest, barn og en mann som jobbet sent.

Jeg får kose meg med bloggen din og følge prosjektet der så lenge.
Ha en fin dag!

Hilsen Gry K