torsdag 4. november 2010

Ny spaltist :-)

Hoho, i går dumpet jubileumsnummeret av Gamle hus og hager ned i postkassa. Og tenke seg til - to hele artikler fra Holmestrand. Både sommerbesøket her i Fattighuset og en fantastisk artikkel fra Kulturhaven hos Kjetil Strandabø og Jan Schüssler. De har samlet ti rivningstruede hus og laget et tun uten uten like. Gutta har gjort en superjobb, og selv om det var mye bråk her lokalt da de begynte for ti år siden, er det bare lekkert der oppe nå. Vakre bilder og en morsom historie!

Selv var jeg spent på et par av de nye skribentene hos Gamle hus og hager. Tramtramtramta!: Marie i Fattighuset og Anne på Moseplassen. Jeg skal skrive om å restaurere og bo i et gammelt hus (med en splitter ny hage), mens Anne skal holde oss oppdatert på livet i hagen sin. Hennes første artikkel handler om julepynt av mose (hva ellers, hehe), og var kjempebra. Skikkelig inspirerende. Min handler om alle planene jeg har hatt for hagen og hvor vanskelig det å gjennomføre det :-)

Fra nyttår bytter bladet navn til "Hus med sjel", men kommer til se helt likt ut og inneholde akkurat det samme. Gode eksperter, fine bilder, morsomme hus, glimrende historier og masse godt lesestoff om kulturvern.
Jeg tror bladet er i butikkene lørdag eller mandag. Moro :-)
Marie



Her finner du artikkelen om da redaksjonen i Gamle hus og hager var på besøk.

16 kommentarer:

Alberte sa...

Gratulerer! Bladet er lest - fornøyelig og MEGET bra!!!!

Bente sa...

Sååååååååååå moro. Jeg har drømt om et gammelt hus, men bor ikke i et selv.

Bente

Unknown sa...

Gratulerer, så moro:)

Mia, New Room Interior sa...

Spennende!! Dette bladet skal jeg kjøpe!! Ha en super kveld og helg! Klem

Norrfrids Eija sa...

Grattis till reportaget! Tidningen innehåller säkert mycket som skulle intressera oss byggnadsvårdare i Sverige...undrar om den finns att få tag på här? Vi har ju tidningen Gård&Torp här i Sverige som handlar om gamla hus. Har du sett den?
Eija

Blått til lyst sa...

Gratulerer så mye!
Jeg er fast leser av bladet, og er imponert over skikkeligheten i stoffet, og gleder meg til å lese det nye nummeret.
La gå at jeg har tenkt at det må være vanskelig rent økonomisk å ha så høy standard og å satse på enda et interiør/hus/hage-blad i Norge. Jeg håper ikke navneendringen er et resultat av økonomiske problemer. Jeg drister meg til en liten negativ tanke - jeg likte ikke det nye navnet - er i grunnen ikke begeistret for at ting eller bygninger har SJEL.
Sjarm, alder , særpreg , ja, sjel nei......

Blått til lyst sa...

Gratulerer så mye!
Jeg er fast leser av bladet, og er imponert over skikkeligheten i stoffet, og gleder meg til å lese det nye nummeret.
La gå at jeg har tenkt at det må være vanskelig rent økonomisk å ha så høy standard og å satse på enda et interiør/hus/hage-blad i Norge. Jeg håper ikke navneendringen er et resultat av økonomiske problemer. Jeg drister meg til en liten negativ tanke - jeg likte ikke det nye navnet - er i grunnen ikke begeistret for at ting eller bygninger har SJEL.
Sjarm, alder , særpreg , ja, sjel nei......

Huset i Lunden sa...

Fikk første utgaven som abonnent i posten i går og koste meg med både hage-betraktningene dine og reportasjen fra det flotte huset deres! Virkelig interessant og inspirerende lesning.

mimmi-leone sa...

Så gøy, gratulerer så mye og vel fortjent.

Hilsen fra mimmi-leone

Brocante sa...

Det har jeg allerede fått med meg gitt! Kjente deg igjen med en gang. Det blir så morsomt å følge deg på trykk også.

naturglede/Randi Lind sa...

Gratulerer så masse. Dette var gøy. Må nok løpe og kjøpe det bladet for å få med meg alt. Lykke til og god helg!

Anonym sa...

Gratulerer så masse fra Toril A.

Anne (Moseplassen) sa...

ååå, har de vært hos deg! Så gøy, nå fikk jeg enda mer å glede meg til... (har ikke fått bladet enda, men nå håper jeg det ligger i postkassa og venter på at mannen skal komme hjem).

Hyggelig at du likte mosepynten min da :)
Jeg ble jo spurt litt nærme julenommerdeadline, og de hadde vel ikke sett for seg at jeg skulle rekke julenummeret, men jeg øynet jo muligheter for å spre det glade mosebudskap vettu ;)

Gleder meg til å lese om fattighuset både fra ditt synspunkt og de andres :)

Arneberg sa...

Kjempespennende!!Gratulerer:))
Jeg skal ut og kjøpe bladet!!Her hos oss har vi akkurat startet på litt maling i hovedhuset på gården.Dette skal etterhvert leies ut!Spennende det også.....ha en flott helg!Hilsen Mona på Arneberg

Cathrines blogg sa...

Så fint!
Jeg skal lese med spenning akkurat så jeg leser bloggen din med spenning! Huset deres er UTROLIG fint, jeg bøyer meg i støvet!!
God helg, lykke til videre med alle dine prosjekter. Jeg skal sitte på sidelinjen og følge med!
;o)

Husmannsplassen i Hidlesundet sa...

Åhh, da må jeg kjøpe dette bladet og..(gamle hus og hager) så spennende! Blir en kjekk helg dette med masse koselig lesestoff:-) Hilsen Hjørdis