onsdag 29. juli 2009

Kjøkkenhage oppunder himmelen

Hagen er et sørgelig kapittel foreløpig. Men jeg kan ikke vente til alt av gravearbeider er gjort før jeg setter noe i jorden. Utenfor kjøkkenvinduet i 2. etasje har jeg hengt to vinduskasser flettet av pil. Der vokser persille, oregano, timian og gressløk. Nesten hver dag høster jeg fra kassene. Den lure minikjøkkenhagen skal jeg beholde selv når jeg får en hage å rusle i. Makan til praktisk ordning! Her har jeg full kontroll på kjelene mens jeg lener meg et ørlite sekund ut av vinduet for å hente noen flere ingredienser.

Ekstra god blir maten også.

PS: Hvis noen lurer på alt det lekre grønne på bakkenivå er det dessverre bare skvalderkål og tistler.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Smart, og flettet pil er jo bare lekkert da! Lykke til med hage senere.Det kan nok være lurt å fjerne all skvalderkål først (roundup),men det vil spare dere for mye arbeid senere. Toril A.

Anne-Lise sa...

Så koselig at du har starta opp bloggen din igjen Marie, det har blitt så flott hos dere. Det nye skapet var helt topp. Minikjøkkenhage i blomsterkasse.. Kjempekjekt det vel.. Jeg har også en slik med gressløk, persille og salat.... Alltid ferskt og grønt.