søndag 5. april 2009

Et lite pust i bakken


Det blomstrer. Både inne i museumsleiligheten og i Fattighuset. Vasene har jeg for lengst pakket ned fordi vi "snart" skulle flytte. Dermed får deilige Fru Bennet stasplassen på stuebordet sammen med de lekre tulipanene vi fikk på åpningen.

Det er stille i huset, for merkelig nok sover alle andre. Om to minutter er dagens første tekopp klar, og jeg skal snike meg til ti minutters titting i Gård och torp som kom i postkassen fredag. Deretter er det klart for å lage mer vaffelrøre til dagens utstilling i Fattighuset. Jeg kan fortsatt ikke helt skjønne at det har vært 500 innom på to dager. Det føles som et godt klapp på skuldra for alt arbeidet vi har gjort i huset.

Ha en god palmesøndag, alle sammen!

4 kommentarer:

Lisa sa...

Dere har vært sååååå flinke, var veldig gøy å se kunstutstillingen! Vi sees i påsken, kos dere masse!!

Torunn sa...

Nyt freden og roen denne søndags morgen, så lenge den varer :-)
Jeg syns den beste tiden på døgnet er på morran, før alle andre våkner. Selv har jeg vasket to maskiner, strøket tøy og bakt en kake før han andre vurderte å stå opp i dag :-)

Tuddelu og god dag!

ingebjør sa...

so velfortjent pause! imponerande jobb dokker har gjort. eg har no vore eigar av 50 kvm hus i burøysund i eit år..og lure endå på kortid eg skal kjøpe maling..

god påske!

Brocante sa...

Så moro at dere fikk sånn respons! Nå ble jeg skikkelig glad på deres vegne! Lykke til videre og med søndagens arrangement. Jeg har pakket og skal reise til Frankrike - eller skulle jeg jamen ha tatt meg en tur jeg også! GOD PÅSKE TIL DERE ALLE SAMMEN!