mandag 11. oktober 2010

Dette må dere se :-)

Søndag så jeg noe av det mest imponerende jeg har sett på lenge! Vi fikk lov til å komme innenfor dørene på et par superkule leiligheter på Fossekleiva i Berger. Den gamle fabrikken i Svelvik huser mange kunstnere og gallerier, og nå er det flere av lokalene som bygges om til leiligheter. Hos Helle og Espen er det gamle selskapslokalet nå blitt en lekker leilighet for en familie på fem. Bloggen "Bing living" bør besøkes. Dette er et helt annerledes prosjekt. Helle har lovt å oppdatere bloggen hvert øyeblikk.

I tillegg fikk vi være med inn på Berger museum, som nå er solgt til Inger Lise og Tom. De har store planer for den enorme plassen, men må vente på at museet flytter tekstilhistorie og annen lokalhistorie ned til nye lokaler på bakkeplan. Deretter starter en stooor rivejobb. Inger Lise har også så smått startet en blogg, og du kan besøke Huskestuer her. Det er alltid morsomt å se at andre også har litt å slite med, hehe.

For deg som bor på Østlandet, vil jeg anbefale en lørdags- eller søndagstur til Fossekleiva. Ta en kaffe eller middag på kafeen, som også drives av folket i huskestua.
Ha en fin kveld!
Marie

PS: Takk til Turid for lekkert skjerf og Ragnhild for nydelig lue og kåpe :-)

12 kommentarer:

Frøken Jægers Hus sa...

Smeeelt! Super søte lille jente. Takk for tips!

Mia, New Room Interior sa...

Spennende, disse bloggene må jeg inn å se på!! Nydelig jente med skjønne klær! Ha en fin kveld! Klem

Tulip sa...

Var innom å kikka, flotteblogger:) takk for tipset.
Fossekleiva er flott, har vært derpå fest for mange år siden!:)

Koselige bilder av jenta di med skjerf og lue1

Blått til lyst sa...

For en aldeles sjarmerende snuppe og en helt rå leilighet!
Rett som det er har jeg hevdet at min ekte mann og jeg skal bo i et gammeltindustrilokale når vi blir gamle, så dette var langt på vei min drøm. Men, om jeg skal beholde den ekte mannen, blir vi vel i et eller annet gammelt tømmerhus i stedet. Akk, ja, sann.
Det er litt synd de strever med å beholde kunstnere og aktiviteter på Fossekleiva, men det er likevel bedre at det blir folk i leiligheter enn at det står tomt.
Et helt spesielt sted .-)

Fågel Blå sa...

Hej Och tack för din kommentar!
Så söt din lilla flicka är!
Ha en fin Vecka!
Kram Kathrine

Jennys fire vegger sa...

Nydelige bilder av tulla! :o) Nå skal jeg besøke bloggene du nevner!

Ha en fin dag videre.
Klem Jenny

sylvia sa...

hei.
sååå nydelig en liten jente i skjønn farge,
herlig leilighet da,
må å få gratulere sååå masse med vakkert hjem,for en jobb dere har hatt,
såå vakkert å vel fortjent,
ønsker dere en nydelig dag vidre,
varm klem fra sylvia

Unknown sa...

Nyydelig tulle:) og ja, det er utrolig flott der borte

Solveig (Svingenslillehus) sa...

Hei :) Jeg vil først og fremt GRATULERER dere med en NYDELIG hjem :) For en jobb, og så lekkert det ble :)

Takk for tipset, dette må sjekkes :)

NYDELIG tulle dere har :) Smelter :)

HA en nYDELIG dag!
Klem

naturglede/Randi Lind sa...

Så deg og huset deres på tv-2, og nå er du på min favorittliste om det er greit? Du har en vakker blogg, som falt meg i smak. Gratulerer med prisen. Nå gleder jeg meg til å se resultatet av julepyntingen i både bladet og på tv. Ønsker deg en finfin dag:)

yanmaneee sa...

kobe 9
off white jordan 1
adidas yeezy
jordan shoes
adidas gazelle sale
adidas nmd r1
retro jordans
coach outlet
louboutin shoes
zx flux

mestere sa...

see it herepublished here a fantastic readtheir website navigate to this websitemore