lørdag 26. september 2009

Surfebølgen

Roser

Deilig lørdag formiddag - nettopp hjemme fra morgenbad i Holmestrandsfjorden (15 gode grader - ikke verst temperatur så seint på året). I dag skal uthuset få nye takrenner og grunnen skal beredes for en ny kjøkkenhage. Det er mye som skulle vært malt i huset, men ikke så lenge solen skinner. Jeg har fått tak i en haug med pallelemmer som skal utplasseres for å sikre oss grønnsaker, urter og bær neste sommer. Det får jeg vise bilder av når det er på plass. Kobling
Glimt fra lillestua

I dag fikk jeg lyst til å lag en miniguide til noen av de andre husbloggene jeg vet om. Det er overveldende mange blogger der ute. Noen likner mistenkelig på ommøbleringsblogger, men det er moro å følge med likevel. Den siste jeg har oppdaget er "Ein heim blir til" - om et fantastisk sjarmerende hus i Telemark. Huset heter "Hæujen" og der er det Sjaven og Sjova som pusser opp. En tur over på Østfoldsia til "Lyst på livet" bør du også få med deg. Torunn blogger om interiør, om hage og om hverdagen. Hos Ingrids "Brocante" flommer det over av antikviteter og lekre gamle ting. "Livs lyst" er også et morsomt sted å følge. "Skogland", som i siste BoligPluss ble kåret til Norges vakreste hjem 2009 MÅ ses. Ellers må jeg også nevne de to superbloggerne "Den gode feen" og "Emmeline". Og selvsagt også bloggen som inspirerte meg til å starte fattighusbloggen min (selv om den ikke handler det spor om interiør eller renovering): Hannahs country kitchen.

God tur på nettet og god helg!
Har du andre favoritter blir jeg kjempeglad om du tipser meg i kommentarfeltet :-)

Helgens fruktkake - rabarbra, rips, epler og pærer
fotografert før en tur i ovnen.

6 kommentarer:

Skogland sa...

Så hyggelig at du nevner meg i innlegget ditt... :)

God helg!

Torunn sa...

Hei på deg og god søndagformiddag!

Så koselig å bli nevt i surferunden .-)
Her hos deg har det skjedd en god del siden sist ja! Må innrømme at det går litt i rykk og napp hvor mye jeg får fulgt med på hva alle andre bloggere driver med :-)

Lar meg imponere av morgenbadet ditt! Men 15 grader? Det var vel det vi hadde i juli også?? Selv har jeg ikke stukket tåa uti sjøen siden sommeren 2008 :-) og da var det bare en kjapp tur under. Som du skjønner er jeg ei skikkelig pingle :-)

Ha en fortreffelig søndag!

Klem

Mia sa...

Bada nå ?? Brr... Kul med pallekrager, blir sikkert lettere med kjøkkenhagen en dine arkeologiske utgravinger :)

Sjova sa...

Så fantastisk gøy at du nemner bloggen kons! Må sei at bloggen din og prosjektet dykkar er ein av hovudgrunnane til at eg byrja med dettan:-)

Og du- kor har du fått tak i alle pallelemmane hen? Me har planer om det samme. Ha ein strålande sundag.

Unknown sa...

Nam, den kakaen så god ut

Livet i Fattighuset sa...

Pallelemmene kommer fra en lokal industribedrift. Det er mange som prøver å kvitte seg med slike! Bare spør!

Marie